Zoek apps
Zelf een app indienen
Veelgestelde vragen
Over
Over onlinehulp-apps.be
Over de screening
Over ons
Over de begeleidingsgroep
Over promomateriaal
Over favorietenpagina's
Contact
Over 'toegankelijkheid' screenen
‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:
De app of website is gebruiksvriendelijk
De app of website werkt technisch vlot
Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is
Belangrijke screeningsvragen over ‘toegankelijkheid’ zijn:
Kan je snel en eenvoudig inloggen op de app of website?
Houdt de app of website rekening met een grote verscheidenheid aan doelgroepen?
Zorgt de app of website er voor dat ‘taal’ geen hindernis is?
Werkt de app of website ‘gemakkelijk’?
Kan de gebruiker zelf mee bepalen wat hij/zij (niet) wil gebruiken?
Is duidelijk wat de kostprijs is voor het gebruik van de app?
Is duidelijk of en waar gebruikersgegevens opgeslagen worden?
Is duidelijk hoeveel opslagruimte een app in beslag neemt op je smartphone?
Is duidelijk of de app internetverbinding en/of bluetooth nodig heeft om te kunnen werken?
Is duidelijk op welke toestellen de app of website werkt?
meer info over het volledige screeningskader
Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility