Over 'toegankelijkheid' screenen

‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website is gebruiksvriendelijk
  2. De app of website werkt technisch vlot
  3. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is

Belangrijke screeningsvragen over ‘toegankelijkheid’ zijn:

  • Kan je snel en eenvoudig inloggen op de app of website?
  • Houdt de app of website rekening met een grote verscheidenheid aan doelgroepen?
  • Zorgt de app of website er voor dat ‘taal’ geen hindernis is?
  • Werkt de app of website ‘gemakkelijk’?
  • Kan de gebruiker zelf mee bepalen wat hij/zij (niet) wil gebruiken?
  • Is duidelijk wat de kostprijs is voor het gebruik van de app?
  • Is duidelijk of en waar gebruikersgegevens opgeslagen worden?
  • Is duidelijk hoeveel opslagruimte een app in beslag neemt op je smartphone?
  • Is duidelijk of de app internetverbinding en/of bluetooth nodig heeft om te kunnen werken?
  • Is duidelijk op welke toestellen de app of website werkt?