Kankerinfo

voor al uw vragen over kanker

Over deze app

Huisartsen, psychologen, maatschappelijk assistenten en verplegend personeel gespecialiseerd in oncologie luisteren en geven antwoorden op je al vragen rond kanker:

  • Algemene medische informatie over kanker 
  • Preventie en opsporing van kanker
  • Behandelingen en onderzoeken
  • Communicatie met het verzorgend personeel: de juiste vragen stellen aan je dokter

Kankerinfo biedt ook emotionele ondersteuning, altijd met betrekking tot de ziekte. Je kan hier strikt vertrouwlijk praten over je hoop, je twijfels, je ervaringen en je problemen met betrekking tot kanker. 

Voor wie

Alle personen die van ver of dichtbij door kanker zijn getroffen. 

Wat is het doel?

luisteren naar alle problemen die je ondervindt als gevolg van kanker. 

Wat kan deze app?

Op 'Kankerinfo' vind je

  • informatie rond Kankerinfo 0800 15 802. Je kan naar dit nummer bellen om in contact te komen met professionele medewerkers die je een antwoord bieden op je al je vragen rond kanker. 
  • een online contactformulier om contact op te nemen met Kankerinfo. 
  • diverse gidsen rond kanker, in PDF-formaat
  • info over webinars

Op de website ‘Stichting tegen kanker’ waar deze ‘kankerinfo’ in geïntegreerd is vind je ook info over …

  • kanker
  • patiëntenhulp
  • kankerpreventie
  • opsporing en alarmsignalen
Prijs
gratis
Klik hier voor
Talen
Nederlands
Doelgroep
iedereen
Verschenen op
13/10/2014
Gescreend op
2/03/2022
blob blob

Zo ziet de tool eruit

Klik op de afbeeldingen om te vergroten.

Voor jou gescreend

Helder

‘Helder’ heeft drie betekenissen:

  1. het doel van de app of website wil duidelijk jouw welzijn of geestelijke gezondheid behouden of verbeteren. 
  2. de doelgroep van de app of website is duidelijk.
  3. de contactmogelijkheden via de app of website (met professionals, met lotgenoten, met ...) zijn duidelijk.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Het telefoonnummer is elke werkdag van 9 tot 18 u bereikbaar.
meer over het screenen op 'helderheid'

Toegankelijk

‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website is gebruiksvriendelijk
  2. De app of website werkt technisch vlot
  3. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
De communicatiematerialen voor hulpverleners zijn gratis te downloaden.
Contact met professionals kan enkel telefonisch of via een contactformulier. Andere communicatiekanalen zijn niet mogelijk.
meer over het screenen op 'toegankelijkheid'

Betrouwbaar

‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website wordt aangeboden wordt door een geloofwaardige(e) organisatie of samenwerkingsverband
  2. Alle belangrijke “knoppen” werken en de app of website is gemaakt op basis van wetenschappelijke info en/of gefundeerde praktijkkennis. 
  3. Deze app of website geeft ook duidelijke info over privacyveilig gebruik en je kan daarover iemand aanspreken.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Huisartsen, psychologen, maatschappelijk assistenten en verplegend personeel gespecialiseerd in oncologie luisteren en geven je antwoorden op je vragen rond deze ziekte.
De gesprekken met Kankerinfo worden niet opgenomen om privacyredenen
De kwaliteit van gesprekken via Kankerinfo wordt opgevolgd door een externe organisatie die mystery calls voert en analyseert.
meer over het screenen op 'betrouwbaarheid'

Gebruik met professional

Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.

Professionals kunnen hun cliënten doorsturen naar deze website wanneer er inhoudelijke vragen zijn over kanker. Ze kunnen daarnaast gratis communicatie materiaal downloaden om Kankerinfo te promoten bij hun patiënten of cliënten.

Zelf ervaring mee als professional? Laat het ons hier weten.