Kankerlijn

antwoorden op vragen of problemen bij kanker

Over deze app

Bij de Kankerlijn kan je als (ex-)kankerpatiënt of naaste anoniem terecht voor een luisterend oor, deskundig advies of informatie over medische, psychologische, sociale en juridische aspecten van kanker.

Voor wie

iedereen maar vooral (ex-)kankerpatiënten en hun naasten

Wat is het doel?

Professioneel informeren, adviseren en ondersteunen rond kanker

Wat kan deze app?

Met de Kankerlijn kun je:

  • Bellen: bel de Kankerlijn gratis van maandag tot vrijdag (9-12u, 13-17u)
  • Mailen: stuur ons een bericht. Binnen de drie dagen krijg je antwoord van de Kankerlijn.
  • Online chatten: de chat is open op ma-vrij (9-12u en 13-17u), woe (19.30-22.30u)
  • Videobellen: een videogesprek inplannen kan van maandag tot vrijdag (10u-12u en 13u-16u).

Ons professioneel team staat voor je klaar. Complexe vragen of problemen kunnen wij voorleggen aan een kankerspecialist of een team van experts op het vlak van sociale zekerheid, tewerkstelling, verzekeringen ...

De Kankerlijn hoort ook graag waar je het moeilijk mee hebt als jij of iemand in jouw omgeving kanker heeft. Met die ervaring en kennis kunnen wij opkomen voor jouw belang en dat van andere kankerpatiënten.

Prijs
gratis
Klik hier voor
Talen
Nederlands & Andere taal / meertalig
Doelgroep
iedereen
Verschenen op
27/02/2014
Laatst gescreend op
30/10/2025
blob blob

Zo ziet de tool eruit

Klik op de afbeeldingen om te vergroten.

Voor jou gescreend

Helder

‘Helder’ heeft drie betekenissen:

  1. het doel van de app of website wil duidelijk jouw welzijn of geestelijke gezondheid behouden of verbeteren. 
  2. de doelgroep van de app of website is duidelijk.
  3. de contactmogelijkheden via de app of website (met professionals, met lotgenoten, met ...) zijn duidelijk.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Duidelijke en heldere contactmogelijkheden, inclusief pictogrammen.
meer over het screenen op 'helderheid'

Toegankelijk

‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website is gebruiksvriendelijk
  2. De app of website werkt technisch vlot
  3. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Chathulp wordt ook in Marokkaans-Arabisch en Berbers aangeboden.
De chatter kan anoniem contact opnemen
meer over het screenen op 'toegankelijkheid'

Betrouwbaar

‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website wordt aangeboden door een geloofwaardige(e) organisatie of samenwerkingsverband
  2. Alle belangrijke “knoppen” werken en de app of website is gemaakt op basis van wetenschappelijke info en/of gefundeerde praktijkkennis. 
  3. Deze app of website geeft ook duidelijke info over privacy-veilig gebruik en je kan daarover iemand aanspreken.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Gegevensverwerking en privacybeleid worden duidelijk en transparant weergegeven.
meer over het screenen op 'betrouwbaarheid'

Gebruik met professional

Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.

Zelf ervaring mee als professional? Laat het ons hier weten.