De Veilig gesprek app zet in op het beperken van risico’s bij cliëntgesprekken. Je kan een test van enkele vragen invullen die advies op maat geeft over het gesprek in kwestie. Verder kan je ook nog extra informatie vinden over gespreksvoering en bijvoorbeeld het inschakelen van politie.
Hulpverleners die advies of een inschatting willen van de mogelijke gevaren van cliëntgesprekken
Hulpverleners advies en inschattingen te verlenen over de risico’s die cliëntgesprekken met zich kunnen meebrengen
· Risicocheck met advies
· Informatie over gespreksvoering
· Informatie over het inschakelen van politie
Klik op de afbeeldingen om te vergroten.
‘Helder’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.
De applicatie is enkel voor professionals.