Mextra

betrokken online elektronisch cliëntendossier

Over deze app

Met Mextra kunnen jij, je netwerk en diverse hulpverleners alle relevante gegevens rond jouw begeleiding samenbrengen, bewerken en opvolgen. Zowel documenten als beelden kunnen gedeeld worden. Mextra biedt ondersteunende plannen en evaluatietools. 

Voor wie

Cliënten en netwerk en professionals van zorg- en welzijnsorganisaties.

Wat is het doel?

Delen van info en samen hulpverleningsplannen ontwikkelen om efficiënt aan de slag te gaan. 

Wat kan deze app?

Via Mextra kan élke gebruiker (hulpverlener, cliënt, netwerk) onder andere 

  • documenten en beelden delen, bekijken en bewerken
  • berichten uitwisselen in een dagboek
  • aan een gemeenschappelijk plan werken met acties, doelen en afspraken
  • allerlei ondersteunende tools gebruiken voor evaluatie en opvolging.

Je kan als cliënt de regie krijgen in Mextra. Dat betekent dat jij (mee) bepaalt welke gegevens door wie kunnen bekeken en bewerkt worden. Je kan Mextra ook gebruiken zonder dat een hulpverlener is ingelogd.

Prijs
gratis
Klik hier voor
Aanbieder
Talen
Nederlands
Doelgroep
volwassenen (25-65 jaar), 65-plussers, professionals, jongeren (12-18 jaar), jongvolwassenen (18 - 25 jaar), mantelzorgers en ouder(-figuren)
Verschenen op
8/12/2000
Laatst gescreend op
22/03/2022
blob blob

Zo ziet de tool eruit

Klik op de afbeeldingen om te vergroten.

Voor jou gescreend

Helder

‘Helder’ heeft drie betekenissen:

  1. het doel van de app of website wil duidelijk jouw welzijn of geestelijke gezondheid behouden of verbeteren. 
  2. de doelgroep van de app of website is duidelijk.
  3. de contactmogelijkheden via de app of website (met professionals, met lotgenoten, met ...) zijn duidelijk.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Je kan voor elke betrokkene bepalen wie wat kan zien en bewerken.
Zowel inhoud delen als bewerken en op elkaar afstemmen is de sterkte van Mextra.
Er is zoveel mogelijk met Mextra dat het soms wat complex is en dat je keuzes moet maken om alles helder te houden.
meer over het screenen op 'helderheid'

Toegankelijk

‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website is gebruiksvriendelijk
  2. De app of website werkt technisch vlot
  3. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Mextra is gratis beschikbaar voor cliënten.
Na registratie kan je als hulpverlener ook gratis aan de slag met max. 4 cliënten en een beperkter aantal functies
Met Mextra kunnen cliënten of hun netwerk ook de regie hebben in het platform. Dat wil zeggen dat jij bepaalt wie wat kan zien en bewerken.
Mextra heeft geen agenda met een koppeling naar afspraken en to do’s.
Mextra is betalend voor organisaties.
Mextra zelf biedt geen communicatietool (chat of beeldbellen). Enkel via het dagboek kan je berichten aan elkaar doorgeven.
meer over het screenen op 'toegankelijkheid'

Betrouwbaar

‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website wordt aangeboden wordt door een geloofwaardige(e) organisatie of samenwerkingsverband
  2. Alle belangrijke “knoppen” werken en de app of website is gemaakt op basis van wetenschappelijke info en/of gefundeerde praktijkkennis. 
  3. Deze app of website geeft ook duidelijke info over privacyveilig gebruik en je kan daarover iemand aanspreken.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Mextra voldoet aan alle criteria op vlak van privacy-veiligheid en technische veiligheid.
Mextra communiceert helder over haar betrouwbaarheid.
meer over het screenen op 'betrouwbaarheid'

Gebruik met professional

Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.

Zelf ervaring mee als professional? Laat het ons hier weten.