Wanneer je jouw verhaal kwijt wilt of met een probleem zit waarmee je geholpen wilt worden biedt Tele-Onthaal jou een luisterend oor. Je kan hen telefonisch of via chat bereiken. De telefonische hulplijn van Tele-Onthaal is er 24/24 en 7 dagen op 7. De gesprekken zijn steeds gratis en anoniem.
Iedereen op zoek naar een luisterend oor.
Iedereen die is op zoek is naar een luisterend oor of zich ergens zorg over maakt een helpend gesprek aanbieden.
Via deze website kan je:
Klik op de afbeeldingen om te vergroten.
‘Helder’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:
Deze app of website is hierop gescreend en is OK.
Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.
Ben je een hulpverlener en zoek je wat extra ondersteuning voor een cliënt of wil je de momenten dat je zelf niet bereikbaar bent overbruggen? Dan vind je op de website informatie over wanneer het aanbod van Tele-Onthaal zinvol is, over de sterktes en beperkingen van dit soort hulpverlening.
Op Autisme Chat kan je terecht met vragen of zorgen over jezelf of over iemand anders met (een vermoeden van) autisme. Je krijgt een luisterend oor, info, advies en ondersteuning.
Je kan er anoniem en gratis terecht voor een chatgesprek met professionele begeleiders van de thuisbegeleidingsdiensten van de Liga Autisme Vlaanderen.
CAW bundelt veel info over ‘algemeen welzijn’ en alle informatie over de Centra Algemeen Welzijnswerk. Je vindt er terug waar je terecht kunt met al je vragen, rond welke thema’s en hoe het CAW dan precies kan helpen (informatie, advies of ondersteuning, maar ook begeleiding, opvang of crisishulp).